Friday, August 26, 2005

NSDS3 blogs in English/Melayu/Melayu Sarawak

<---English--->
I never dreamed that this day will come, blogging in Malay. Ah well, Merdeka is approaching and though I have some issues with the Central Government I'll just close my ears and pretend it's Malaysia's Merdeka.

After what seemed to be a terrible way to spend the week long school holiday, I awoke this morning with yet another problem: collarbone. My right collarbone aches all day and still is when I'm typing this. And every time I breathe in, my chest feels painful.

I guess it's one of the body's sign that you had been sleeping in the wrong direction.

<---Melayu--->
Aku tak pernah terfikir yang aku akan blog dalam bahasa Melayu. Takpalah, Merdeka pun dah dekat dan walaupun aku ada isu-isu dengan Kerajaan Pusat, buat masa ni aku pura-pura yang 31 Ogos ni Malaysia Merdeka.

Ingatkan cuti seminggu ni dah teruk, rupa-rupanya pagi ni aku bangun dengan satu masalah lagi: tulang selangka. Tulang selangka sebelah kanan aku asyik sakit sepanjang hari ni, masih terasa sakitnya waktu aku taip ni. Bila aku tarik nafas, dada pulak rasa sakit.

Mungkin ni salah satu cara badan beritahu kita yang kita tidur dengan cara yang salah.

<---Melayu Sarawak--->
Sik pernah aku terpikir yang aku akan blog dalam bahasa Melayu. Sikpalah, Merdeka udah dekat dan walaupun aku ada masalah kit ngan Krajaan Pusat, buat masa tok aku purak-purak yang tigasatu Ogos tok hari Merdeka Malaysia.

Ku ingat tek cuti seminggu tok dah terok, rupa-rupanya pagi tok datang agik sigek masalah baru: tulang selangka. Tulang selangka belah kanan aku asyik sakit ajak sepanjang ari tok, waktu naip tok pun agik berasa. Tarit napas, dada agik rasa sakit.

Kali tok sigek cara badan kita madah yang kita tido ngan cara sik betul.

2 comments:

Minghock said...

baguslah kitak, at least agik ingat ngan asal usul ... agik idup agik ngelaban bahh

NGAP SAYOT

NSDS3HvLDjJd said...

yk: I think Sarawak Malay is another language.

minghock: Eh, have to be who I am.